קיום הילולת "אור החיים" תלויה בתקציב להקמת שני גשרים לציון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on קיום הילולת "אור החיים" תלויה בתקציב להקמת שני גשרים לציון

    סוף מעשה במחשבה תחילה: מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: אנו נערכים בע"ה לקיומה של הילולת ה"אור החיים" הקדוש ברוב עם, אך אם לא יאושר תקציב מיוחד עבור עלויות הבטיחות הגבוהות ההר יהיה סגור בפני המתפללים

    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי שנה בשנה, עשרות אלפים עולים לפקוד את ציון 'האור החיים' בהר הזיתים. בשנה שעברה, בעקבות הגבלות הקורונה, לא התאפשרה עלייתם של ההמונים להר.

    השנה על פי הערכות מועצת בתי העלמין והמשטרה, צפויים לעלות לציון הקדוש כ-80,000 איש במהלך היממה כולה. לאור האירועים והאסונות האחרונים, התקיים דיון מקדים בהשתתפות מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל ופיקוד המשטרה וגורמי הבטיחות והרישוי.

    בדיון נידונו כלל ההיבטים הקשורים בקיום האירוע, הן בהיבט הביטחוני הקשור למתיחות הביטחונית בירושלים והן בכל הקשור להיבט הבטיחותי, כלקח מהאסונות הכבדים במירון ובחסידות קרלין.

    בסיום הדיון המשטרה התנתה את קיום האירוע בשורה של דרישות, שנועדו להבטיח את שלומם ובריאותם של העולים לשפוך שיח בציון 'האור החיים'.

    במכתב ששיגר מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל, לשר לענייני ירושלים והמורשת הרב רפי פרץ, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, ומנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, הוא דורש מהם להגדיל באופן משמעותי את תקציב ההילולא, על מנת לאפשר לעמוד בתנאי הבטיחות הנדרשים על ידי המשטרה, כתנאי בל יעבור לאישור קיום ההילולא:

    'ברור לכל, שללא מקורות מימון הולמים להילולא החשובה הזו, ומתוך דאגה לשלומם של המתפללים והמבקרים בציונו של ה'אור החיים' הקדוש, המשטרה וגורמי הרישוי השונים לא יאפשרו את קיומה של ההילולא כמידי שנה ומתחם בית העלמין יהיה סגור חלילה בפני המתפללים' התריע מנכ"ל מועצת בתי העלמין במכתבו.

    צוות מקצועי הכולל שורה של יועצי בטיחות הגיע בימים האחרונים לאזור הציון, על מנת להכין באופן מלא את רשימת הדרישות הבטיחותיות שיש לבצע באתר, כתנאי קודם לאישור קיום הילולת ה'אור החיים' הקדוש.

    בסיור השתתפו נציגי המשטרה, כיבוי אש, יועץ בטיחות, חברת אגד, המפיק ומנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל. גורמי המקצוע הציגו את הדרישות הבאות שיש לבצע לאלתר:

    הקמת שני גשרים להולכי רגל מהכביש ועד לציון. גשר אחד לגברים להלוך, גשר לגברים לחזור. וכן שני גשרים לנשים. כל גשר הוא בן 2.2 מטר לפחות.

    הקמתם של גשרים אלו דורשת כפי שהתריע במכתבו הרב צוריאל קריספל, אישור תקציב מיוחד שעל הרשויות לאשר במטרה לאפשר את קיום ההילולא.



    0 תגובות